23 december 2005

Fountains of Wayne


Je hebt wel eens van die bandjes die je uit het oog verloren bent. Fountains of Wayne is zo'n bandje...

Het cassettebandje dat ik van het eerste album had heeft menig fietstochtje naar mijn middelbare school in mijn walkman gezeten. Destijds heb ik (waarschijnlijk uit geldgebrek) de cd echter niet gekocht en aangezien het daarop volgende album me niet kon bekoren kwam Fountains of Wayne in het vergeethoekje terecht.

Natuurlijk was ook mij het "hitje" Stacys' Mom niet ontgaan, wat ik best een lekker nummer vond, maar blijkbaar toch geen reden was om me weer eens in dit bandje te gaan verdiepen.

Recent kwam ik echter het debuut van het viertal in een bak goedkope cd's tegen en kon de verleiding niet weerstaan... Wat een leuke liedjes eigenlijk! Maar was dit een geval van "the good old times", of was er meer aan de hand?

Vorige week dus toch maar het dit jaar verschenen (dubbel)album Out of State Plates beluisterd en verdomd... dat klinkt weer erg lekker.

Fountains of Wayne - Girl I Can't Forget (Out of State Plates)

En een heerlijke Britney-cover:

Fountains of Wayne - Baby one more time (Out of State Plates)

Geen opmerkingen: