16 januari 2006

Cover van de week: Rufus Wainwright

De muziek is er bij Rufus Wainwright al met de paplepel ingegoten. Niet alleen zijn ouders (Kate McGarrigle en Loudon Wainwright II) waren bekende muzikanten, maar ook zijn zus Martha kwam vorig jaar met een album op de proppen.

Hoewel ik zijn albums vaak net iets te pompeus vind om helemaal uit te kunnen luisteren, is er één nummer dat ik keer op keer draai: Hallelujah.

Het nummer van Leonard Cohen heb ik in vele versies in mijn bezit (o.a. Jeff Buckley, Ryan Adams, John Cale en natuurlijk Cohen zelf), maar geen van die versies weet me meer te boeien dan die van Wainwright.

Rufus Wainwright - Hallelujah

1 opmerking:

Wouter zei

Zou toch zweren dat ik, naast de Hallelujah die jij bedoelt, tevens een coverversie van die van Cohen had....
Kan hem alleen niet vinden, dus wie weet heb ik het mis.