14 mei 2006

Lieve Franse Meisjes (20)

Gedurende mijn tienerjaren was ik reeds in de ban van een lief Frans meisje. Waar anderen Pamela Anderson boven hun bed hadden hangen, hing bij mij jarenlang een poster van Vanessa Paradis. Ik heb lang gezocht of ik de desbetreffende foto nog ergens op internet kon vinden, maar helaas zonder enig succes.

Paradis had al in 1987 haar eerste internationale hit met het nummer Joe Le Taxi, waarna ze in 1993 defintief doorbreekt in Nederland met het door Lenny Kravitz geproduceerde Be My Baby. Naast haar muzikale succes is Paradis ook niet onverdienstelijk geweest als actrice en als model voor Coco Chanel.
Inmiddels is Paradis moeder van twee kinderen (van acteur Johnny Depp) en is er sinds het jaar 2001 geen album van haar verschenen. Hopelijk betekent het moederschap niet het definititieve einde van haar muzikale loopbaan.

Vanessa Paradis - Joe Le Taxi (M&J)

Vanessa Paradis - Be My Baby (Vanessa Paradis)

Bekijk tevens de clips van Joe Le Taxi en Be My Baby en vergeet vooral niet ook het Vietnamese antwoord op Joe Le Taxi te bekijken (van Trish Thuy Trang).

Geen opmerkingen: