30 december 2006

The Long Blondes


Bij het opstellen van mijn jaarlijstje van dit jaar bleek dat een van de toppers van het jaar hier nog niet door mij besproken was, terwijl de plaat van The Long Blondes mij toch al weken stuiterend door het land voert. Heerlijke springerige gitaarpop met een dijk van een zangeres, pakkende retro-liedjes en prachtig artwork. Natuurlijk hebben we het allemaal al eens eerder gehoord, maar dat mag de pret toch echt niet drukken. Met Someone To Drive You Home maken Kate Jackson en consorten een lange neus naar hun stads- en generatiegenoten van the Artic Monkeys, want die halen mijn jaarlijstje niet...

The Long Blondes - In The Company Of Women (Someone To Drive You Home)

The Long Blondes - Seperated By Motorways (Someone To Drive You Home)

The Long Blondes tekenden daarnaast ook voor mijn favoriete kerstliedje van het jaar.

Geen opmerkingen: