16 augustus 2007

Dean & Britta


Het vorige album van Dean Wareham & Britta Phillips, genaamd L'Avventura, heb ik werkelijk grijsgedraaid en dan met name het prachtige Nightnurse. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik recent ontdekte dat de verschijning van hun tweede album Back Numbers compleet langs mij heen is gegaan.

Aangezien ik nu, een half jaar later, alsnog enorm geniet van deze plaat toch nog maar een stukje over Dean & Britta (hun achternamen zijn ze bij het opnemen van deze naam blijkbaar verloren). Het duo maakt liedjes in de beste traditie van brombeer en fluistermeisjes, zoals Lee Hazelwood & Nancy Sinatra en recenter Mark Lanegan & Isobel Campbell. Op dit nieuwe album staat trouwens een cover van een lied van de recent overleden grootmeester zelve (You Turn My Head Around). Dat nummer is overigens niet één van mijn favorieten van Back Numbers, aangezien de synthersizer hier naar mijn mening een te grote rol inneemt. Nee, geef mij die zoete luisterliedjes maar:

Dean & Britta - Say Goodnight (Back Numbers)

Dean & Britta - The Sun Is Still Sunny (Back Numbers)

Bekijk hier nog de clip van single Words You Used To Say en beluister hier nog meer liedjes van het album.

Geen opmerkingen: