03 augustus 2007

Lieve Franse Meisjes (43)


Isobel Campbell is natuurlijk Schotse en geen Francaise, maar de Franse taalt schuwt zij gelukkig niet. Eerder al met haar (ex)bandleden van Belle & Sebastian en later ook op de (semi)solotour met The Gentle Waves. Mijn favoriere nummer van het eerste album van The Gentle Waves (Green Fields Of Foreverland) heet Evensong en groot was mijn blijdschap toen ik onlangs zag dat dit nummer destijds als b-kantje van de single Wheatershow in het Frans is verschenen.

Aangezien miss Campbell vanavond weer in het land is om samen met Mark Lanegan in Utrecht de Tivoli onveilig te maken, leek het me de uitgelezen kans dit nummer eens nader te promoten.
Mochten er trouwens nog mensen zijn die nog twijfelen of ze vanavond wel of niet moeten gaan kijken bij het concert, vergeet dan vooral mijn eerdere ervaring niet mee te wegen in uw beslissing. Het is een lieve meid, maar live hoef ik haar (na twee keer proberen) niet meer te horen/zien.

The Gentle Waves - Evensong (French Version)
Hier valt trouwens nog een aardige mix van B&S bandlid Chris te downloaden.

2 opmerkingen:

Sven zei

Vorige week speelden Mark Lanegan en Isobel Campbell nog op Folfestival Dranouter, en het was weer van dat : zij wrongen zelf de meeste liedjes de nek om door hun (quasi-)ongeïntereseerde houding op het podium... !

Anoniem zei

Ik heb ze ook al twee keer gezien: in de AB zonder Lanegan en één keer met Lanegan, en twee keer suckte het zwaar. De cds zal ik me nog wel aanscheffen, maar naar een concert ga ik toch niet meer.

http://secretlybelgian.wordpress.com/