19 september 2007

Lieve Franse Meisjes (45)

Tijdens mijn vakantie in het land der Lieve Franse Meisjes bezocht ik heel wat platenzaken. Naast een grote stapel nieuwe platen leverde me dat destijds ook een heerlijk voorproefje van het nieuwste album van Vanessa Paradis op, aangezien dit in de plaatselijke FNAC al ruim voor het verschijnen van het album te beluisteren viel.

Wat ik daar toen hoorde beviel me uitstekend en nu het album, genaamd Divinidylle, uiteindelijk daadwerkelijk is uitgebracht blijkt dat ik het destijds in de drukke platenzaak goed had gehoord. Divinidylle is namelijk exact de juiste benaming voor zulke goddelijk lekkere klanken. Vanaf het eerste (single Divine Idylle) tot en met het laatste nummer weet Vanessa Paradis je met haar hese stem in haar macht te houden, waardoor je aan het einde van de plaat eigenlijk maar één ding te doen staat: gewoon nog een keer op play drukken...

Vanessa Paradis - Divine Idylle (Divinidylle)

Vanessa Paradis - Chet Baker (Divinidylle)

1 opmerking:

Guuzbourg zei

zo is t en niet anders