10 november 2007

Frida Hyvönen

Er zijn mensen die het heerlijk vinden als de dagen korter en kouder worden en je dicht bij een warme kachel moet blijven om het lekker warm te houden. Persoonlijk heb ik er echt helemaal niets mee, met de herfstblues als gevolg. Frida Hyvönen heeft daar duidelijk geen last van gezien haar liefdesverklaring ten opzichte van dit natte jaargetijde. Fall Is My Lover staat op het begin dit jaar verschenen tweede album van de Zweedse zangeres. Haar eerste album Until Death Comes vond ik wonderschoon, maar deze tweede plaat had ik (misleid door de titel en begeleidende tekst op haar website) links laten liggen. Ik leefde namelijk in de overtuiging dat Frida Hyvönen Gives You: Music From The Dance Performance 'Pudel' vol met experimentele instrumentale liedjes stond. Dat ik de plaat nu pas in mijn armen heb kunnen sluiten is dus eigenlijk de schuld van haar eigen marketingpraatjes ("It's the first release in her experimental 'Frida Hyvönen Gives You'-series in which she intends to put out whatever she feels like, be it instrumental music, spoken word or even "a new, very foul language", as she herself puts it."). Gelukkig is het nooit te laat om je fouten in te zien en alsnog van deze mooie plaat te genieten:

Frida Hyvönen - Fall Is My Lover (Frida Hyvönen Gives You: Music From The Dance Performance 'Pudel')


Frida Hyvönen - Once I Was A Serene Teenaged Child (Until Death Comes)

Geen opmerkingen: