30 november 2007

The Raveonettes

Sommige bandjes staan al jaren op mijn lijstje om eens een keer live te zien, maar waar het steeds maar niet van kwam. Een aantal van die bandjes lijkt daar ook eeuwig ongezien op te blijven staan. The Raveonettes is, of liever was, zo'n geval (net als bijvoorbeeld Camera Obscura) waar nu eindelijk een vinkje bij kan worden geplaatst. Eerder dit jaar stonden ze al in Paradiso maar was ik verhinderd en gisteren stonden ze in Tivoli de Helling, maar had ik al kaartjes voor het concert van Kate Nash. Weer niet gelukt, zou je zeggen... Het concert van Nash werd echter een dag verplaatst, waardoor ik gisteravond alsnog in de prettig gevulde Helling stond.

Het concert was wat mij betreft (en de mensen die ik er sprak) een groot succes. Lekker ruizige liedjes met veel distortion op de gitaren, eindeloze echo en ijle samenzang. Mooi laatste nummer ook: een cover van French Disko van Stereolab Het laatste album Lust Lust Lust wil als geheel nog niet helemaal beklijven, maar nummers als Dead Sound zijn echt heerlijk:

The Raveonettes - Dead Sound (Lust Lust Lust)

Geen opmerkingen: