02 juni 2009

Camera Obscura

Ik ben op z'n zachtst gezegd geen ochtendmens. Toch sleep ik me iedere ochtend weer voor dag en dauw naar het station om daar een drukke forensentrein naar een andere provincie te nemen. Muziek helpt me er iedere dag doorheen. Een dag mijn Ipod vergeten, is een dag vol chagrijn. Met name het stukje wandelen tussen de trein en mijn werk is essentieel. Daar geef ik de dag de muzikale oppepper die me in één klap klaarwakker maakt, als een dubbele espresso. Meestal is dat een periode lang hetzelfde liedje, bij voorkeur één waar ik erg vrolijk van wordt. De laatste tijd is het een liedje van de laatste plaat van Camera Obscura: My Maudlin Career. Vaak is het kinderlijke Swans, met de kinderlijke opening op de xylofoon. Nog vaker French Navy, want als Tracyann Campbell de volgende zinnen in mijn oren zingt, kan de dag niet meer stuk:

You make me go ooooo (op z'n Hollands oehoe-oe)
With the things that you do (you do, you do)

Probeer het morgenochtend ook, succes gegarandeerd!

Camera Obscura - French Navy (My Maudlin Career)

Geen opmerkingen: